Ik ben een nuchter mens, dus ik kan de idolen in mijn leven tellen op de vingers van een hand. Eén van deze zeldzame sterren aan mijn firmament is David Ogilvy. Die status heeft de man te danken aan twee verdiensten: a) hij […]
Copywriting
De verborgen verleiders van een overtuigende tekst
Waar schuilt de sexyness van een oester? Als je het mij vraagt: zeker niet in zijn fraaie uiterlijk. Dat geldt ook voor je brief, e-mail, website, folder of andere overtuigende tekst. De overtuigingskracht ervan zit niet alleen aan de oppervlakte (de argumenten waarmee […]
Creatief denken doe je zzo (Burp!)
Sltuien jij en je collega’s de workweek af met “vier uur bier urr”? Wij ook1 De vrijdagmidaag borrel is hier zojuist officieel losgebarsten. ( Ik heb dit artikel niet vandasg geschreven, nee.) speakers staan voluit. porjes tafelvoetbal dreunenm door het kantoor. Vakinhoudelijke discussies […]
Yo Maslow, ik heb je piramide geüpgrade met emoties!
“People buy on emotion and justify their purchase with logic,” luiden de wijze woorden van de wereldberoemde spreker Zig Ziglar. Vertaald naar copywriting: injecteer je tekst met emotionele argumenten en rationele onderbouwingen. Hoe? Dat vertel ik je wellicht een andere keer. Wij doen […]
Interview met één van de beste online copywriters ter wereld
Eugene Lewis Fordsworthe ― wie kent hem niet? Wel, ik. Geen flauw idee wie die gozer is. Wat ik wel van hem weet, is hoe zijn beroemdste uitspraak luidt: “assumption is the mother of all screw-ups”. Helemaal mee eens. Mensen baseren hun doen […]
Primeur: 1e gastblog ooit van Sinterklaas (inclusief cadeau)
Dag lieve jongens en meisjes. Sinterklaas hier. Vanavond is het dan eindelijk zover: het heugelijke moment dat deze goedheiligman door dit Hollandse hondenweer langs alle huizen galoppeert. #fml #wilterugnaardezon Leuk ― zo kan Sint deze folklore allang niet meer noemen. Want ieder jaar […]
Verkoopbrief: 450.000 euro omzet met mosterd
Weinig copywriters tonen de oogst van hun pennenvruchten. Zelfs de grote spelers niet. Misschien omdat ze enkel blabla-en over wervende teksten. Misschien omdat ze de nuchtere Nederlander uithangen. Hoe het ook zij: het is broodnodig, vind ik. Waarom? CO-specialisten fixeren zich op flitsende […]