Op donderdag 12 september schreef ik een blog post over het schrijven van een blog post. Hopelijk heb je met de eerste zes strategieën al méér backlinks, bezoekers en betalende klanten binnengehengeld. Deze week lees je het langverwachte vervolg. Wil je hierna nóg […]
Copywriting
Robert Cialdini kondigt “Moments of Power” aan tijdens exclusieve lezing
Robert Cialdini is dé autoriteit op het gebied van beïnvloeding en overtuiging. Deze hoogleraar Psychologie en Marketing schreef o.a. de bestseller “Influence”, waarvan wereldwijd meer dan 2 miljoen exemplaren zijn verkocht. Afgelopen donderdag 26 september 2013 gaf hij een exclusieve lezing in het […]
Interview met de meest bekroonde copywriter van België
Toen ik in 2006 zijn bekroonde direct mails en andere creatieve uitspattingen bestudeerde, was hij voor mij een soort onbereikbare celebrity. Iemand die van mijn copywritersvonkje een steekvlam maakte. Nu, zes levensjaren later, trakteert deze Brusselaar me op een etentje in Belga Queen […]
12 strategieën voor het schrijven van blog posts (deel 1/2)
Ik blog omdat ik het heerlijk vind ― schrijven is mijn grootste uitlaatklep. Maar lukraak bloggen over koetjes en kalfjes is niet erg effectief. Ik wil vanzelfsprekend dat mijn artikelen bepaalde doelen bereiken. Zoals? Ze moeten vindbaar zijn in zoekmachines en op social […]
Unique Selling Point (USP): de kracht van ‘ste’
Tijd voor de USP-test. Ik stel een vraag, jij geeft een antwoord … binnen 5 seconden. Klaar? De vraag luidt: wat onderscheidt jou van je concurrenten? Je tijd gaat nú in. 5 … 4 … 3 … 2 … 1 … STOP! Heb […]
Persoonlijke onthulling: mijn eerste keer!
Je weet wat ze zeggen over mannen met grote auto’s: kleine snikkel. Een gek gezegde ― hoogstwaarschijnlijk verzonnen door vrouwen ― dat beweert dat wij kerels onze tekortkomingen compenseren met dikdoenerij. Welnu, ik bén een kerel en heb maar één ding hierop te […]
Schaarste: lees dit artikel nú onmiddellijk ― of anders!
Goede copy prijst niet alleen de pluspunten van je product aan. Goede copy ontkracht ook de twijfels en tegenwerpingen van je bezoekers. Eén van de populairste dooddoeners luidt: “Ik ga erover nadenken.” Van uitstel komt immers afstel. Of hun enthousiasme bekoelt. Of ze […]