HomeAlgemeenTerug van weggeweest

Terug van weggeweest

Terug van weggeweest

Vier maanden lang zag en hoorde je niks van mij. Geen blogsartikelen, geen social media-berichten, geen officiële mededeling, niks. Bezoekers belden. Volgers mailden. “Waarom blog je niet meer?” “Wordt het niet eens tijd voor een nieuw artikel?” Heel attent.

Wat was het motief achter mijn verdwijning? De nachtmerrie van iedere tekstschrijver: een writer’s block. Iets wat ik totaal niet had verwacht. Je zou denken dat Mambo Beach een inspirerende werkplek is, nietwaar?

Je ligt met je laptop onder een parasol van palmbomen. Je ziet de zon onderdompelen in een oranjegekleurde zee. Je hoort het rustgevende geluid van de zee, en bij iedere golf spoelen nieuwe ideeën aan voor je blog.

Niet dus.

Ik kreeg amper een woord op papier. Mijn laatste drie artikelen op Curaçao leken zelfs verdacht veel op de witruimte tussen deze alinea’s. Voor het eerst in acht jaar was mijn creativiteit ― POEF! ― in rook opgegaan. Verschrikkelijk!

Want ik wil je uitsluitend topkwaliteit leveren.

Nadat ik je twee donderdagen achtereenvolgend (15 en 22 mei 2014) geen fatsoenlijk artikel kon presenteren, stond ik voor een tweesprong: bewandel ik het pad der kwantiteit of kwaliteit? Ik koos bewust voor het laatste.

Ik weet: hoe vaker je blogt, hoe meer bezoekers je trekt.

So be it. Ja, mijn bereidingstijd is langer. Maar als je bij mij te gast bent, dan schotel ik je zelfgemaakte ravioli voor en géén fastfood uit een magnetron ― om maar even voort te borduren op dit prachtige artikel van Ruben Bunskoeke.

Betekent dit dat ik maandenlang enkel vakantie vierde?

Integendeel. Ondanks de Full Moon-feesten op Kokomo Beach, Bachata-optredens bij de Pondjesbrug, strandwandelingen met Sophie en happy hours met onze huisgenootjes, heb ik mij drie slagen in de rondte gewerkt.

Zie hier mijn afgevinkte taken.

1. Conversies

Het gemiddelde conversiepercentage van mijn cursuspagina’s schommelt ― buiten de komkommertijd, dat wel ― tussen de 3 en 5%. Op zich prima, dus.

Om het aantal aanvragen te verhogen, test ik al weken nieuwe webteksten, video’s, contactformulieren, ingrepen voor een snellere laadtijd, noem maar op. De onderzoeksresultaten lees je de komende maanden terug op dit blog.

2. Cursussen

Je wilt ook je dienstverlening voortdurend verbeteren. Toen ik in mei terugvloog naar Nederland om vier weken lang cursussen te geven, liet ik daarom een bevriende manager van de Hogeschool Utrecht een open inschrijving bijwonen en beoordelen.

Het resultaat: vijf A4-tjes vol veren en verbeterpunten over mijn inhoud en presentatie. Alle cursussen zijn geüpgrade met zijn feedback en dragen hopelijk bij aan een nóg hogere opleiderscore op Springest (momenteel: 9,0).

3. Aanbod

Mijn incompany cursussen bedienen lang niet iedere doelgroep. Sommigen prefereren een open inschrijving, opleiding of persoonlijke coaching. Anderen leren liever thuis op de bank ― met hun benen kruislings op de kleine tafel.

Daarom introduceert royishak.nl in 2014 en 2015 nieuwe cursussen, open inschrijvingen en producten zoals consultancy, online videotrainingen, 5-daagse bootcamps en wellicht zelfs een congres met copywriter Johan Verest.

4. Kanalen

Ik penetreer nu maar drie marketingkanalen: zoekmachines, social media en mijn eigen netwerk. Binnenkort maken wij van deze ménage à trois een complete orgie. Denk bijvoorbeeld aan affiliate-netwerken, samenwerkingen en evenementen.

Twee evenementen kan ik alvast aan je verklappen. Op 25 september presenteer ik op de NCNP Summit 2014 van Social Blue en Scoot Media. En op 19 mei op de Gouden Veer 2015, de hoogste onderscheiding voor de beste verkoopbrief van België.

5. Artikelen

Last but not least: ik heb onze vliegtickets twee maanden vervroegd. Zodat ik mezelf kon terugtrekken op een verlaten camping in het bergachtige Niedersfeld, Duitsland. Zodat ik een inhaalslag kon maken qua bloggen.

Deze spookstad bleek de perfecte loodaccu te zijn voor mijn lege rechterhersenhelft. Ik schreef ― EINDELIJK! ― weer volwaardige artikelen. Of jij deze mening deelt, dat blijkt de komende weken. Ik kan niet wachten op je reactie.

Zo. Je bent weer helemaal up-to-date.

5/5 - (12 stemmen)