HomeBusiness cases

Business cases

Business cases

Hoe weet je of je een goede partij hebt gevonden? Mijn advies luidt altijd: vraag een freelancer of bureau om enkele cases. Want een échte specialist boekt meetbare resultaten. En is een investering, geen kostenpost. Mee eens?

250,29% meer organisch verkeer in 1 jaar


Mijn bijdrage:
SEO-advies

Klant:
Stuurlui

Product:
WordPress-websites

Uitgegroeid tot marktleider


Mijn bijdrage:
SEO-advies

Klant:
Voicebooking

Product:
Voice-overs

9.946 verkochte exemplaren in 9 dagen, 10,0% respons, € 446.078,10 omzet


Mijn bijdrage:
Direct mail (copy)

Klant:
Reader’s Digest

Product:
Gezondheidsboek

Record: 200 sollicitanten in 1 dag


Mijn bijdrage:
SEO-advies

Klant:
Raaak Personeel

Product:
Vacatures

142,82% meer organische, niet-merkgerelateerde bezoeken in 4 maanden


Mijn bijdrage:
Linkbuilding (strategie, uitvoering)

Klant:
perfectbody.nl

Product:
Supplementen

439.761 weergaven, 2.002 likes, 134 reacties (zónder adverteren)


Mijn bijdrage:
LinkedIn-statusbericht (copy)

Klant:
Jan Willem Teunissen

Product:
Werkzoekende

Van 42 naar 599 offerteaanvragen in 8 maanden


Mijn bijdrage:
SEO-advies

Klant:
Aanbouwfabriek

Product:
Aanbouw

675 offerteaanvragen en inschrijvingen in 4,5 jaar (excl. rechtstreekse e-mails en telefoontjes)


Mijn bijdrage:
Online marketing

Klant:
royishak.nl

Product:
Cursussen

“In 1 maand steeg ik organisch met 31%”


Mijn bijdrage:
Cursus SEO

Klant:
reiswijsneuzen.nl

Product:
Backpackgids

“Roy gaf mij met volle aandacht een individuele training voor het optimaliseren van de online vindbaarheid (SEO) van Reiswijsneuzen.nl. In een maand tijd stegen mijn organische zoekresultaten met 31%, wat een fantastisch resultaat is!”
— Manon de Jong
.

3.568 verkochte wijnpakketten in 11 dagen, 8,4% respons, € 202.840,80 omzet


Mijn bijdrage:
Direct mail (copy)

Klant:
Reader’s Digest

Product:
Wijn

“In één dag 25 aanmeldingen”


Mijn bijdrage:
Cursus Copywriting

Klant:
EP&C

Product:
Workshop Patent

“We hebben na de cursus een paar dingen aangepast in de uitnodigingstekst, en wat denk je … in één dag 25 aanmeldingen. Dat hebben we echt nog nooit meegemaakt.”
— Evelien van Tol
.

131,53% meer organische, niet-merkgerelateerde bezoeken in 6 maanden


Mijn bijdrage:
Linkbuilding (strategie, uitvoering)

Klant:
bobshop.nl

Product:
Elektronica

38,39% meer organische, niet-merkgerelateerde bezoeken in 12 maanden


Mijn bijdrage:
SEO (strategie, uitvoering)

Klant:
wilmersberg.nl

Product:
Hotelkamers

“Een conversieratio die met 27,10% steeg”


Mijn bijdrage:
Schrijfadvies

Klant:
rentapin.nl

Product:
Pinautomaten

“Ik heb je tips gebruikt in een Google AdWords-campagne. Het heeft geresulteerd in 23,25% minder kosten per conversie en een conversieratio die met 27,10% steeg.”
― Ravi Jadnanansing
.

10x meer organische, niet-merkgerelateerde bezoeken in 18 maanden


Mijn bijdrage:
SEO (strategie, begeleiding)

Klant:
promotionpartners.nl

Product:
Promotiemedewerkers

18,2% respons met een ongeadresseerde direct mail


Mijn bijdrage:
Direct mail (concept, copy, verzending)

Klant:
La Pampa

Product:
Argentijns eten

Resultaat:
● 18,2% respons
● Deelname aan de Reclame Jaarprijzen 2008
● Artikel in Almere Vandaag
● Artikel in Bizz
.

9.061 verkochte artikelen binnen 2 weken, 12,2% respons, € 410.495,96 omzet


Mijn bijdrage:
Catalogus (copy)

Klant:
Reader’s Digest

Product:
Hikingartikelen

“Bij 40% van de bedrijven op gesprek”


Mijn bijdrage:
Schrijfadvies

Klant:
hipinderegen.nl

Product:
Regenjassen

“Ik heb jouw tips toegepast en verwerkt in een e-mail en mag nu bij 40% van de geadresseerde bedrijven op gesprek komen! Echt cool! :)”
― Leida Groot
.

213 aanmeldingen in 39 dagen met 1 landingspagina


Mijn bijdrage:
Landingspagina (copy)

Klant:
royishak.nl

Product:
Opleiding Online Marketing

Explosieve groei in organische zoekresultaten (geen cijfers beschikbaar)


Mijn bijdrage:
Cursus SEO

Klant:
The Beautiful Bride Shop

Product:
Bruidsschoenen

133,59% meer conversies, 10 dagen na livegang


Mijn bijdrage:
Landingspagina (copy)

Klant:
SelektHuis

Product:
Woningbouw

207,16% meer organische sessies in 1 jaar


Mijn bijdrage:
Cursus SEO

Klant:
techgirl.nl

Product:
Gadgets

Hoogst converterende SEA-landingspagina zónder gratis cadeau


Mijn bijdrage:
Landingspagina (copy)

Klant:
energiedirect.nl

Product:
Energie

Deze bekende energieleverancier (met pakweg 400.000 maandelijkse bezoekers) lanceerde haar hoogst converterende SEA-landingspagina in jaren zónder gratis cadeau (1,89%).
.

Van 0 naar 13.090 organische bezoeken per maand


Mijn bijdrage:
SEO (strategie, uitvoering)

Klant:
Van der Donk

Product:
Designmeubelen

Eén van de populairste online marketingblogs van Nederland (#29) in 12 maanden (bron: 000.nl)


Mijn bijdrage:
Bloggen (startdatum: 1 augustus 2013)

Klant:
royishak.nl

Product:
Gratis tips

Van 138.402 naar 297.656 organische gebruikers (115,07% groei)


Mijn bijdrage:
SEO (strategie, begeleiding)

Klant:
De Hormoonfactor

Product:
Voeding

Ralph Moorman / De Hormoonfactor

Disclaimer (1)
Freelancers en bureaus presenteren vaak oogstrelende cases, die de indruk wekken dat zij dit geheel eigenhandig hebben klaargespeeld. Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Ook in mijn geval niet.

Mijn copy, concepten en campagnes hadden nooit +25 miljoen euro omzet binnengeharkt zónder übergelikte designs, adressenbestanden vol popelende prospects, “offers you can’t refuse”, zeeën van creatieve vrijheid enzovoort.

Alle designers, database marketeers, productmanagers en opdrachtgevers met wie ik heb samengewerkt, zijn medeverantwoordelijk. Om een zo realistisch mogelijk beeld te schetsen, heb ik daarom mijn bijdrage aan ieder resultaat erbij vermeld.

Disclaimer (2)
Veel bedrijven geven geen toestemming voor het tonen van cases, en daar heb ik uiteraard alle begrip voor. Op deze pagina vind je dus alleen de behaalde resultaten die ik wél mag tonen. Met andere woorden: er zijn nog veel meer succesverhalen. ;-)