Een sterk, onweerlegbaar verkoopargument bestaat uit 4 onderdelen. Eentje daarvan: klantvoordelen. In deze langverwachte tweede videocursus diepen wij dit onderwerp helemaal uit. Speciaal voor de copywriters onder jullie. 1. Klantvoordelen: gratis 12-delige videocursus Wil jij teksten schrijven die je doelgroep overtuigen motiveren om […]
Copywriting
Leesbaarheid: 24 tips voor vlotte webteksten
Zet je lezers in de vijfde versnelling. Zorg dat hun pupillen plankgas over je zinnen scheuren en je wervende webtekst een waar Formule 1-parcours wordt. Des te sneller naderen zij de finish: je bestelknop. Hoe? Door je leesbaarheid te verbeteren. Ik strand nog […]
Marketing: een f*ck apart (deel 2)
Het regende pijpenstelen. Ik doofde mijn sigaret, stapte met kletsnatte strandslippers de woonkamer in en — SJOEF! — gleed met een achterwaartse salto over de plavuizen. Mijn reactie: een scheldpartij waarbij paus Franciscus een kruisje zou slaan. Woedend was ik. De reactie van […]
Roy Ishak spreekt op de Gouden Veer Copycursus 2015 [video]
Nooit gehoord van de Gouden Veer? Geeft niks. Als je geen copywriter bent, althans. Deze vergulden sculptuur is — sinds 1978 — de meest prestigieuze prijs van de Lage Landen voor de beste verkoopbrief én de enige tweejaarlijkse bekroning ter wereld van puur, […]
Presentatie “Overtuigend schrijven” @ NCNP Summit 2014 [video]
Op donderdag 25 september vond de NCNP Summit 2014 plaats. Organisatie: Scoot Media en Social Blue. Gastvoorzitter: Ronnie Overgoor. Sprekers: Tim Roemer, Alexander Singewald, Fahd El Maimouni en Roy Ishak. Tijdens mijn presentatie “Overtuigend schrijven” wilde ik iets origineels doen. Namelijk: alle genodigden […]
Zelfs m’n zusje zegt: “Je bent een ho!” [video]
Wij zus. Wij zo. Doelgroepgericht schrijven blijft voor een hoop reclametekstschrijvers een harde noot om te kraken. En ja, dat snap ik. Het is ook pittig om je producten te zien door de ogen van je doelgroep. Helemaal wanneer je geblinddoekt bent door […]
Beeldend schrijven: 10 tips die tot de verbeelding spreken
Je kust je partner. Je ziet haar gezicht tussen je wimpers door. Je proeft haar lipgloss. Je ruikt haar parfum. Je hoort het gesmak van jullie speekseluitwisseling en je voelt haar tong ‘centrifugeren’ in je muil. Nah, dáárom ben ik het oneens met […]