HomeOver

Over

Over Roy Ishak

Roy Ishak

Roy Ishak (1982) is een freelance copywriter, content marketeer en SEO-specialist met 10 jaar praktijkervaring en een neusje voor creatieve, conversieverhogende contentstrategieën.

1. Diensten


  1. Hij draagt zijn vakkennis over via incompany cursussen en consults.
  2. Hij geeft gratis tips via zijn content marketing blog.
  3. Hij voert schrijfopdrachten en SEO-projecten uit voor vaste klanten.

2. Achtergrond


Roy werkte voorheen voor Reader’s Digest (één van de grootste direct marketingbedrijven ter wereld) en Traffic Builders (beste zoekmachinemarketingbureau van Nederland, Emerce 100, 2010 én 2014), genereerde +25 miljoen euro omzet en bediende ruim 250 bedrijven.

3. Successen


Springest

Springest
Zijn cursus Copywriting (9,3) is de hoogst beoordeelde cursus Copywriting op Springest: de grootste onafhankelijke vergelijkingssite van Nederland voor opleidingen en trainingen.

Beste Opleider van Nederland 2016

Beste Opleider van Nederland 2016
In december 2016 scoorde Roy Ishak een hattrick: hij werd voor het derde jaar op rij verkozen tot Beste Opleider van Nederland — wederom in zijn favoriete categorie: Marketing.

ZZP Uitblinker van de Week

ZZP Uitblinker van de Week
Na o.a. Henkjan Smits en William Rutten werd Roy Ishak in augustus 2016 door Ziggo Zakelijk verkozen tot “ZZP Uitblinker van de Week”. Check hier het bijbehorende interview.

Beste Opleider van Nederland 2015

Beste Opleider van Nederland 2015
In december 2015 nomineerde Springest hem voor drie categorieën: IT & Web, Sales & Marketing, Beste Trainer. Uiteindelijk won hij de hoofdprijs: Beste Kleine Opleider van Nederland 2015 Overall.

Gouden Veer Copycursus

Gouden Veer 2015
In 2015 werd hij door het genootschap van de Gouden Veer (award voor de beste verkoopbrief van de Lage Landen) toegevoegd aan de line-up van de tweejaarlijkse copycursus.

Digital Transformers Award

Digital Transformers Award 2015
In juli 2015 nomineerden SparkOptimus, Mirabeau, Lubbers De Jong, InSites Consulting en NEWPEOPLE hem voor de Digital Transformers Award.

Beste Opleider van Nederland 2014

Beste Opleider van Nederland 2014
In december 2013 ontving hij een nominatie. In december 2014 werd hij door Springest en Klanten Vertellen verkozen tot Beste Opleider van Nederland in de categorie Sales & Marketing.

Johan & Laurent

Johan Verest
Dankzij zijn ongekend hoge resultaten noemde Johan Verest (winnaar van ruim 65 reclameprijzen) hem in 2014 de “meest winstgevende online copywriter van Nederland”.

000.nl

Populairste Online Marketing Blogs 2014
Zijn blog (startdatum: 1 augustus 2013) stond binnen twaalf maanden op positie 29 in de ranglijst “Populairste Nederlandstalige Online Marketing Blogs” van 000.nl.

4. Opdrachtgevers


Adidas
ING
Rabobank
ABN AMRO
Rivièra Maison
KPN
Ajax
Sunweb
Randstad
Nationale Postcode Loterij
CoolCat
DHL

… en +200 andere tevreden opdrachtgevers.

5. Portfolio


Teksten

Verkoopbrief Reader's Digest (klein)

Artikel Stichting Ether Reclame (klein)

Verkoopbrief La Pampa (klein)

Concepten

6. Resultaten


Direct mail voor mijn vaders restaurant (concept, copy, verzending):
18,2% respons, deelname aan de Reclame Jaarprijzen 2008 (de Gouden Lamp heb ik helaas niet gewonnen), artikel in Almere Vandaag en Bizz.
Direct mail voor een gezondheidsboek (concept, copy):
9.946 verkochte exemplaren in 9 dagen, 10,0% respons, € 446.078,10 omzet.
Landingspagina voor een woonwinkel (zoekwoordenanalyse, copy):
+30 verkochte banken à € 3.500,00 per stuk binnen 3 maanden.
Landingspagina voor een bouwbedrijf (copy):
133,59% meer conversies, 10 dagen na livegang.
SEO voor een promotiebureau (strategie en begeleiding van A tot Z):
Organische, niet-merkgerelateerde bezoeken vertienvoudigd in 18 maanden.
6 prospectussen voor een vastgoedbedrijf (redactie):
€ 6.380.000,00, € 2.850.000,00, € 2.100.000,00, € 2.130.000,00, € 1.650.000,00 en € 2.250.000,00 aan verkochte obligaties, allen binnen 6 maanden.
2 prospectussen voor een ander vastgoedbedrijf (redactie):
€ 3.560.000,00 en € 2.060.000,00 aan verkochte obligaties, beide binnen 6 maanden.
Prospectus voor nog een ander vastgoedbedrijf (redactie):
€ 2.260.000,00 aan verkochte obligaties, ook binnen een half jaar.
SEO voor een landgoedhotel (strategie en begeleiding van A tot Z):
38,39% meer organische, niet-merkgerelateerde bezoeken in 12 maanden.
SEO voor een webwinkel voor voedingssupplementen (linkbuilding):
142,82% meer organische, niet-merkgerelateerde bezoeken in 4 maanden.
Social media-actie voor mijn open inschrijvingen (concept, uitvoering):
5.490 bereikte twitteraars en 44 cursisten in 5 dagen, € 15.400 euro omzet.

Disclaimer

Freelancers en bureaus presenteren vaak oogstrelende business cases, die de indruk wekken dat zij dit geheel eigenhandig hebben klaargespeeld. Dat is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Ook in mijn geval niet.

Mijn copy, concepten en campagnes hadden nooit +25 miljoen euro omzet in 8 jaar binnengeharkt zónder übergelikte designs, adressenbestanden vol popelende prospects, “offers you can’t refuse”, zeeën van creatieve vrijheid enzovoort.

Alle designers, database marketeers, productmanagers en opdrachtgevers met wie ik de afgelopen jaren heb samengewerkt, zijn medeverantwoordelijk. Om een zo realistisch mogelijk beeld te schetsen, heb ik dan ook mijn bijdrage aan ieder resultaat hierboven tussen haakjes vermeld.