Ik ben een nuchter mens, dus ik kan de idolen in mijn leven tellen op de vingers van een hand. Eén van deze zeldzame sterren aan mijn firmament is David Ogilvy. Die status heeft de man te danken aan twee verdiensten: a) hij […]
Direct mail
De verborgen verleiders van een overtuigende tekst
Waar schuilt de sexyness van een oester? Als je het mij vraagt: zeker niet in zijn fraaie uiterlijk. Dat geldt ook voor je brief, e-mail, website, folder of andere overtuigende tekst. De overtuigingskracht ervan zit niet alleen aan de oppervlakte (de argumenten waarmee […]
Verkoopbrief: 450.000 euro omzet met mosterd
Weinig copywriters tonen de oogst van hun pennenvruchten. Zelfs de grote spelers niet. Misschien omdat ze enkel blabla-en over wervende teksten. Misschien omdat ze de nuchtere Nederlander uithangen. Hoe het ook zij: het is broodnodig, vind ik. Waarom? CO-specialisten fixeren zich op flitsende […]
Persoonlijke onthulling: mijn eerste keer!
Je weet wat ze zeggen over mannen met grote auto’s: kleine snikkel. Een gek gezegde ― hoogstwaarschijnlijk verzonnen door vrouwen ― dat beweert dat wij kerels onze tekortkomingen compenseren met dikdoenerij. Welnu, ik bén een kerel en heb maar één ding hierop te […]