Een sterk, onweerlegbaar verkoopargument bestaat uit 4 onderdelen. Eentje daarvan: klantvoordelen. In deze langverwachte tweede videocursus diepen wij dit onderwerp helemaal uit. Speciaal voor de copywriters onder jullie.
1. Klantvoordelen: gratis 12-delige videocursus
Wil jij teksten schrijven die je doelgroep overtuigen motiveren om jouw producten te kopen? Gebruik klantvoordelen die inspelen op behoeften en emoties.
2. 5 producteigenschappen van Kotler
Klantvoordelen vloeien voort uit producteigenschappen. En, volgens de Amerikaanse professor Philip Kotler bestaat jouw product of dienst uit welgeteld 5 eigenschappen. Welke?
3. WIIFM: What’s in it for me?
Letterlijk niemand is in eerste instantie geïnteresseerd in jouw producteigenschappen. Leer de vertaalslag maken naar klantvoordelen. Zo beantwoord je namelijk de belangrijkste vraag van je doelgroep.
4. Korte uitleg over de piramide van Maslow 4.0
Behoeften vormen de motor van de mens. Hierbij een korte uitleg over de beroemde behoeftepiramide van Abraham Maslow – inclusief iets nieuws wat ik heb toegevoegd aan zijn motivatietheorie: emoties.
5. Fysiologische behoeften & veiligheidsbehoeften
Welke emoties vloeien voort uit de eerste 2 lagen van de Maslow-piramide: fysiologische behoeften en veiligheidsbehoeften?
6. Sociale behoeften & waarderingsbehoeften
Welke emoties vloeien voort uit de tweede 2 lagen van de Maslow-piramide: sociale behoeften en waarderingsbehoeften?
7. Zelfontplooiingsbehoeften
De meeste mensen kennen de behoeftepiramide bestaande uit 5 lagen. Wat velen niet weten, is dat Maslow de bovenste laag (zelfontplooiing) in 1970 opsplitste in 4 lagen. Welke emoties vloeien voort uit deze ‘nieuwe’ behoeften?
8. 8 basisemoties van de mens
De vorige 3 video’s over emoties bouwden op naar dit moment. Hierbij mijn eigen emotiematrix: een exclusief overzicht van alle basisemoties van de mens.
9. Kritiek op de theorie van Maslow
Volgens sommige critici is de theorie van Maslow achterhaald. Deel ik deze mening? Nee. Dat niet. Zijn behoeftepiramide is nog steeds relevant, vind ik. Dat gezegd hebbende: ik heb wel 3 punten van kritiek.
10. Koopmotieven van consumenten
In aflevering 1 t/m 9 leerde je vooral theorie. Vanaf deze video ook praktijk. Hierbij concrete voorbeelden van hoe je eigenschappen vertaalt naar voordelen.
11. Wat zijn de koopmotieven van jouw klanten?
Hoe achterhaal je de koopmotieven van jouw doelgroep? En hoe vertaal je jouw eigenschappen naar voordelen? Simpel: stel jezelf gewoon deze vraag.
12. 6 tips om overtuigend te schrijven
In deze allerlaatste video geef ik je 6 schrijftips waarmee je je klantvoordelen zo overtuigend mogelijk maakt. Zodat je tekst nóg meer producten verkoopt.