HomeAlgemeenPrijsverhoging: “Ik raise, met 350 euro”

Prijsverhoging: “Ik raise, met 350 euro”

Prijsverhoging

Geloof het of niet: poker lijkt verdomd veel op ondernemen.

Je moet inspelen op kansen en bedreigingen. De strategieën van je concurrenten analyseren. Op het juiste moment investeren. Of terugtrekken. Allemaal met één doel voor ogen: je stack (kapitaal) verhogen.

Waarom begin ik over dit behendigheidsspel?

Omdat ik zelf raise: ik verhoog de prijs. Gevoelig onderwerp, zeker. Daarom durfde ik het lange tijd ook niet. Geheel onterecht. Want ik sta 300% achter mijn diensten en heb goede kaarten in handen voor deze zet, vind ik.

Die leg ik in dit artikel graag open op tafel voor je.

Ik ben persoonlijk namelijk niet erg gecharmeerd van bedrijven die prijsverhogingen communiceren zónder toelichting. Of nog erger: stilzwijgend doorvoeren. Hierbij zes redenen, ter verantwoording van mijn besluit.


Reden #1: Bovengemiddelde klanttevredenheid

De voorbije twee jaar trainde ik ING, ABN, Sunweb, Postcode Loterij, energiedirect.nl, Centraal Beheer, Van A naar Beter, Scheer & Foppen, Delta Lloyd, TNT, Achmea, Thomas Cook en +124 andere bedrijven.

99% van alle cursisten is enthousiast. Op Klanten Vertellen scoort royishak.nl gemiddeld een 9,3. Op Springest scoren de cursussen gemiddeld een …

Flop


Reden #2: Beperkte beschikbaarheid

Mijn omzet groeide het eerste jaar gemiddeld 35% per kwartaal, terwijl ik zes maanden daarvan werkte vanuit Canada, Curaçao, Jamaica, Griekenland, Duitsland, België en Egypte. Ongelooflijk. Alleen stopte deze stijgende lijn niet.

Op een gegeven moment werkte ik veertien uur per dag, zeven dagen per week. Maandenlang. Ik was een zombie. Ik verwaarloosde iedereen die mij lief is: familie, vrienden, Sophie, mezelf. Dat is ‘succes’ mij niet waard.

Inmiddels neem ik geen Red Bull meer, maar rust. Ik werk 50 uur per week, meer niet. En tja, wat doe je als jullie vraag en mijn schaarste stijgen? Juist, een beter marktevenwicht zoeken. Puur uit noodzaak, dus.

Sophie Hibma & Yardi Izaaks


Reden #3: Hoogwaardige kwaliteit

Kitty Kilian, Chris Rommers, Arjan Jonker en vele andere vakgenoten volgden ook een cursus. Hun reactie was unaniem: “Je vraagt véél te weinig voor hetgeen je levert, Roy.” Meerdere cursisten hamerden hierop. Maar als zelfs je concullega’s je op je sodemieter geven …

Chris & Arjan


Reden #4: Flinke tijdbesparing

Je mag best weten: ik ben een regelrechte vakidioot. Ik spendeer zelf tienduizenden euro’s en uren aan cursussen, boeken, tools, sparringssessies met andere specialisten, tests op royishak.nl enzovoort.

Jullie cursussen zijn een compilatie van negen jaar zelfstudie. Zelfs de verhoogde cursuskosten wegen niet op tegen de tijd en knaken die je bespaart. Je hoeft tenslotte niet alle 800 nummers van Elvis te beluisteren, je krijgt zijn “best of”-album in handen.

Roy Ishak & Chris Rommers


Reden #5: Beste opleider van Nederland 2014

Oké, het is geen WSOP-bracelet. Maar toch.

Chris Rommers & Arjan Jonker


Reden #6: Effectieve contentstrategieën

De belangrijkste vraag die ik mezelf stelde: biedt royishak.nl voldoende meerwaarde voor een prijsverhoging? ROI staat voor mij namelijk op één. Wel, ik handel in beproefde schrijftips en SEO-strategieën die vaak werken.

En dat levert case na case op. Zo stegen de organische sessies van Techgirl.nl met 400%, bijvoorbeeld. Bobshop.nl groeide met 95,64% in 6 maanden. Reiswijsneuzen.nl trok zelfs 31% méér organisch verkeer tijdens de cursus SEO.

En een bekende energieleverancier (met pakweg 400.000 maandelijkse bezoekers) lanceerde haar hoogst converterende SEA-landingspagina zónder gratis cadeau (1,89%). Het antwoord luidt dus volmondig:

Jaaa


Alsjeblieft, dat waren ze

Zes redenen waarom ik voortaan geen 1.400 euro maar 1.750 euro vraag. Voor een incompany cursus van twee dagdelen. Voor een groep van max. vijf collega’s. Voor contentstrategieën die mijn klanten tien- tot honderdduizenden euro’s extra omzet opleverden.

Ik hoop dat jullie deze ongebruikelijke doch oprechte wijze van communiceren waarderen. Je proeft: ik bluf niet. Ik werk kei- en keihard aan alle contentstrategieën die ik jullie aanleer. Louter zodat jullie maximaal rendement halen uit jullie eigen content. Dat blijft een uitstekende investering, lijkt mij.

Immers: content is …

Setje Koningen

5/5 - (8 stemmen)